لیست تولید کنندگان چرم مصنوعی در ایران

لیست تولید کنندگان چرم مصنوعی در ایران نشان دهنده دامنه و وسعت تولید این کالا می باشد. چرم گونه ای از مواد اولیه برای طراحی و تولید وسایلی مختلف مانند انواع البسه و کیف و کفش مردانه و زنانه و همچنین انواع مبلمان می باشد.

لیست تولید کنندگان چرم مصنوعی در ایران

انواع چرم مصنوعی کدام است؟

انواع چرم مصنوعی کدام است؟شاید تا کنون سوالات بسیاری از سوی افراد در مورد انواع چرم و ویژگی های آن مطرح شده باشد. دسته ای از این سوالات در مورد انواع چرم و کاربرد آن می باشد. در این ارتباط انواع چرم را می توان به دو گروه عمده:

  • چرم مصنوعی 
  • چرم طبیعی

تقسیم نمود که موضوع صحبت این جا چرم های مصنوعی می باشند. دو ماده اولیه برای تولید چرم مصنوعی به کار برده می شود که عبارتند از:

  • پلی اورتان
  • پلی کلرید وینیل یا به اختصار پی وی سی

برای اولین بار در دهه 1940 برای ساخت وسایلی مانند کفش، پوشش های داخل خودرو و برخی اثاثیه منزل از  پی وی سی استفاده می شد. 

به تدریج در اواخر دهه 1950 چرم هایی با استفاده از پلی اورتان به تولید انبوه رسیدند. هر یک از مواد ذکر شده دارای مزیت هایی هستند که به نوعی گستردگی کاربرد آنها را توجیه می سازد. به عنوان مثال پلی اورتان دارای خصوصیاتی نظیر:

  • نرم و انعطاف پذیر
  • دارای منافذ ورود هوا
  • قابل استفاده برای تولید محصولات با کیفیتی مانند لباس، اثاثیه مختلف 

می باشد. افرون بر موارد فوق از انواع چرم مصنوعی برای ساخت شیرازه کتاب و همچنین برخی دستگاه های الکترونیکی نیز استفاده فراوان می شود.

چرم مصنوعی بهتر است یا طبیعی؟

چرم مصنوعی بهتر است یا طبیعی؟در پاسخ به این سوال که چرم مصنوعی بهتر است یا طبیعی باید گفت که در واقع هر آنچه که به دست بشر به صورت مصنوعی ساخته شده است، پاسخی برای تامین نیاز ها و کالا هایی بوده است که به شکل طبیعی امکان دسترسی به آنها وجود نداشته است.

به عنوان نمونه چرم های مصنوعی مکملی برای چرم های طبیعی می باشند که می توانند نیاز افرادی که علاقمند به استفاده از محصولات و مصنوعات چرمی هستند برآورده سازند.

از آن جا که چرم طبیعی گران تر از چرم مصنوعی می باشد و ممکن است عده ای توانایی خرید آن را نداشته باشند به همین دلیل بهترین راه ممکن برای پاسخگویی به سلایق این افراد و امکان پذیری خرید چرم، تولید چرم هایی مشابه چرم طبیعی است که همان زیبایی را دارند.

برای افرادی نیز که امکان خرید چرم طبیعی را دارند به طور قطع خرید این گونه چرم ها بهتر است. زیرا نه تنها به این شیوه به خرید نوعی محصول طبیعی اقدام می کنند می توانند از مزیت های خاص آن نیز بهره مند شوند.

هر کدام از چرم مصنوعی طبیعی مشخصاتی دارند که به کمک آن می توان کیفیت و نوع چرم را تشخیص داد. مثلا چرم های طبیعی از نرمی و انعطاف پذیری خاصی برخوردار بوده و قابل تهیه از پوست حیوانات مختلف می باشند.

در مقابل چرم های مصنوعی انواع ارزان قیمت چرم به شمار آمده که بهترین انتخاب ممکن برای کسانی است که به دنبال تنوع و همچنین خرید کالا های خاص و منحصر به فرد می باشند.

مزایای استفاده از چرم مصنوعی

مزایای استفاده از چرم مصنوعیاشخاصی که به دنبال خرید کالا های چرمی با کیفیت هستند، چرم مصنوعی مناسب ترین پیشنهاد ممکن به آنها می باشد. این که چرم مصنوعی چیست و چه مزایایی دارد؟ ممکن است سوالی باشد که از سوی بسیاری از افراد که اطلاعات کمی در این زمینه دارند مطرح شود. 

در پاسخ به این سوال باید گفت که چرم مصنوعی گونه خاصی از چرم است که توسط بشر و به کمک مواد مختلف تهیه شد. چرم ها از قدیمی ترین وسایل و اختراعات بشر هستند که بعد از سنگ و چوب به کار گرفته می شدند.

این دسته از اشیاء توانست به زندگی انسان ها رنگ و بوی تازه بخشیده و به آن جلوه خاصی بدهد. در ابتدا از پوست حیوانات برای ساخت البسه و کالا های چرمی استفاده می شد.

گران بودن پوست و چرم حیوانات و عدم دسترسی آسان به آن سبب شد تا انسان به دنبال ساخت نوعی چرم با همان خصوصیات و زیبایی اما با قیمت مناسب تر بپردازد. 

به این گونه انواع چرم مصنوعی از موادی مانند پلی اورتان و پی وی سی ساخته شدند که از کیفیت و زیبایی خاصی برخوردار بودند و با استقبال زیاد از سوی افراد مواجه شدند.

چرم های مصنوعی با نام های دیگری نیز چون:

  • چرم اگزما
  • چرم پلی اورتان
  • چرم وگان 

شناخته می شوند که شباهت بسیاری به چرم های طبیعی دارند. از چرم مصنوعی امروزه برای ساخت وسایل و تجهیزات متعددی چون:

  • البسه زنانه و مردانه
  • کیف، کفش، کمربند، دستکش مردانه و زنانه
  • اثاثیه منزل و مبلمان و صندلی
  • ساخت روکش های صندلی اتومبیل

استفاده می شود که از زیبایی و طول عمر خاص و همچنین دوام قابل قبولی برخوردار می باشند.

فهرست تولید کنندگان چرم مصنوعی در کشور

فهرست تولید کنندگان چرم مصنوعی در کشورتولید چرم توسط تولیدکنندگان چرم مصنوعی کشور صورت می گیرد که فرایند های مختلفی را در بر می گیرد. همان طور که به آن اشاره شد، چرم مصنوعی از موادی نظیر پلی اورتان و پلی کلرید وینیل ساخته می شود که استقامت لازم را در برابر ساییدگی و پارگی داشته و این امر نوعی مزیت خرید برای این کالا به شمار آمده و از سوی مشتریان چرم مصنوعی قابل توجه قرار گرفته است.

چرم های مصنوعی علاوه بر قابلیت ساخت وسایلی مانند کفش، برای تولید انواع اثاثیه منزل و یک سری تجهیزات امنیتی نیز به کار گرفته می شوند. از این رو انواعی از چرم مصنوعی امروزه با عنوان چرم کاغذی یا پارچه نما تولید شده اند که به مصارف مختلفی می رسند.

به جز موارد ذکر شده، از جمله چرم های مصنوعی دیگری که به کار برده می شوند می توان به اختصار به مواردی مانند:

  • چرم مصنوعی منفذ دار مانند کورفوم که نوعی چرم محبوب در بین انواع چرم شناخته می شود.
  • چرم اکلیلی که دارای خصوصیاتی نظیر تنوع رنگ، سطح براق و درخشنده و استحکام بالا می باشد. تولید انواع مبلمان، کیف و کفش همگی توسط این چرم صورت می گیرد.
  • چرم طرح دار که با استفاده از طرح های گوناگونی مانند طرح پوست کروکودیل، سنگ و پوست مار در کارخانجات صورت می گیرد. 
  • چرم اشبالت که ترکیبی از نوع مصنوعی و طبیعی چرم بوده و از انواع پر کاربرد چرم می باشد.

این نوع چرم ها توسط تولید کنندگان آن در کشور به مرحله تولید انبوه رسیده و برای موارد ذکر شده مورد مصرف و استفاده قرار می گیرند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما